Her şeyden önce, Hidrojen yakıt hücresi teknolojisi elektrik enerjisini Hidrojen ve Oksijenin serbest bırakılması ve tekrar birleşmesi ile elde edilir. Bu kimyasal işlemin sonucunda atık olarak su elde edilir, yani enerji SIFIR EMİSYON ile üretilir.
İçten yanmalı dizel veya LPG yakıt ile çalışan motorlu forkliftler, yüksek düzeyde üretkenlik ve fakat hızlı yakıt tüketimine sebep olur. Bu enerji sonucunda çevresel soruna sebep olan karbondioksit (CO2) salar.
Elektrikli forkliftler de benzer şekilde yüksek düzeyde verim sağlar ancak herhangi bir CO2 emisyonu üretmez. Bununla birlikte, elektrikli ekipmanlarda akünün yeniden şarj edilmesi 6-14 saat sürer ve akünün belirli zamanlarda değişimi gerekir.
Hidrojen Yakıt Pili teknolojisi ise, forkliftin neredeyse durmaksızın kullanılabilmesi için dakikalar içinde yakıt ikmali sağlayarak yukarıda belirtilen tüm zaman kayıplarını giderme potansiyeline sahiptir. Ayrıca herhangi bir CO2 egzoz emisyonu üretmediği için çevre dostudur.
Bununla birlikte, Hidrojen Yakıt Hücresinin gelecekte ana yakıt haline gelmesi için aşılması gereken birçok zorluk vardır. Yeterli miktarda hidrojenin uygun maliyetli bir şekilde üretilmesi için kullanım noktasında bu tedariği sağlayacak bir altyapının geliştirilmesi şarttır. Toyota olarak bu zorlukların üstesinden daha hızlı gelebilmek adına konusunda uzman Plug Power firması ile ortaklık kurduk. Kapsamlı bir saha araştırmasına tabi olarak, Hidrojen Yakıt Pili teknolojisinin kullanılmasını sağlayan ve teknolojiyi uygulamak isteyenler için daha yüksek bir yatırım getirisi sağlayan hidrojen sağlamak için altyapıyı hazır hale getirmek için birlikte çözümler sağlıyoruz.