Birbirinden Farklı Teknolojiler sizi bekliyor
Fully integrated & assembled by Toyota
Fully integrated & assembled by Toyota
Kurşun-asit aküler son yıllarda forklift ve depo içi ekipmanlar için ortak enerji kaynağı olmasına rağmen Toyota Material Handling, 2013 yılında bir alternatif olarak lityum-iyon (Li-Ion) akülerin kullanımını devreye aldı. O zamandan beri sektörde öncü olarak kullanılan bir enerji kaynağı haline geldi.
Bunun yanında işletmeler, elektrik tedarik ederken bir şebekeye bağlı kalmak veya şarj süresinin uzun olması sebebiyle zaman kaybetmek istemiyorlar. İşte burada, yakıt hücreli (Full Cell) forklift ve ekipmanlar devreye giriyor. Hidrojenle çalışıyorlar ve deponun doldurulması toplam 2-3 dakika sürüyor. Yeşil hidrojen kullanıldığında sıfır emisyona ulaşıyorlar ve hidrojen, tesis içinde kolayca depolanarak operasyon hızı arttırılmış oluyor. Toyota’ nın hidrojenli forkliftlerdeki deneyimi 15 yılın üzerindedir. Aşağıdaki tablo en yaygın enerji seçeneklerini karşılaştırmaktadır:
Lityum-iyon, mevcuttaki en verimli enerji çözümüdür. Hem tek hem de çok vardiyalı ortamlar için son derece uygundur, şarj edilmesi kurşun asitten daha kolay ve hızlıdır. Gün içinde akü değiştirme ihtiyacını ortadan kaldırarak verim ve hızı en üst düzeye çıkarır.
Ürün yelpazemizdeki farklı kapasitelere sahip forklift ve depo içi ekipmanlar için lityum-iyon akülerimizi beraberinde sizlere sunuyoruz. İhtiyaçlarınıza, kullanım oranlarınıza, uygulamanıza ve enerji altyapınıza göre doğru aküyü doğru şarj cihazıyla eşleştiriyoruz. “Dinamik Güç Sınırlamalı” Tüm akıllı şarj cihazlarımız, şarj esnasındaki yüksek maliyetli pik noktaları önleyerek genel enerji tüketimlerini minimize edecektir. Aynı anda birkaç ekipman şarj edilirken, akıllı şarj cihazları da en fazla gücü, kapasitesi en az olan ekipmana gönderecektir. Bu, bütünün şarj süresini kısaltacak ve işletmenin enerji verimliliğini %15 kadar arttıracaktır.
Vardiya aralarında hızlı şarjın mümkün olmadığı ağır hizmet veren işletmeleri veya yoğun çok vardiyalı bir operasyonu yönetiyorsanız, yakıt hücresi sizin için doğru yoldur. Hidrojen Yakıt Hücresi ile çalışan ekipmanlar için yakıt ikmali ve şarj işlemi hem çok kolay hem de çok hızlıdır ve CO2 etkinizi azaltır.
Hidrojen Yakıt hücre (Full Cell) teknolojisinde, elektroliz işlemi esnasında hidrojen oksijenle buluştuğunda elektrik üretir ve motoru çalıştırır. Atık ürün olarak da sadece su açığa çıkar. Yenilenebilir enerji ile üretilen durumda ise emisyon tamamen sıfıra düşer. Hidrojenin kolaylıkla depolanabilmesi ve taşınabilmesi mümkündür.
Öncelikle belirtmek gerekir ki; Fuel Cell sistemi çok yoğun akü değişimi gerektiren,
3 vardiya çalışan ve belirli bir filo sayısına sahip işletmeler için yüksek avantaj içerir.
Kurşun asitli aküler en düşük yatırım maliyetine sahipken, en iyi durumda kalmaları için düzenli olarak bakıma ihtiyaç duyarlar. Ayrı bir akü şarj odası veya alanı gerektirir ve tamamen şarj olmaları 8-12 saat sürer. Akü ayrıca düzenli olarak saf su takviyesi gerektirir. Kurşun asidin 1.500 şarj döngüsü vardır ve bu akülerin kapasitesi %20 oranlarına ulaştığında şarj olurlar.
Kolayca takip edilebilen, basit lojistik süreçlere sahip işletme ve depolar için harika bir enerji çözümüdür.
İçten yanmalı motora sahip bir forkliftlerin ilk satınalma maliyeti, elektrikli forkliftlere kıyasla daha düşüktür. Dizel ve LPG yakıtlı forkliftler dış mekanlar için ve özellikle ağır sanayi tesisler için kullanıma uygundur ve yağmur gibi elverişsiz hava koşullarında iyi çalışır. Kapalı alanda çalışılan operasyonlarda, egzoz emisyonlarını takip etmek ve kayıt altına almak için yeterli seviyede havalandırma sistemine sahip olunması gereklidir. İçten yanmalı motorlar herhangi bir dolum süresi gerektirmez ve depo veya benzeri bir altyapı mevcutsa yakıt ikmali kolay ve hızlıdır.
• Yakıt ikmali kısadır ve uzun çalışma süresi sağlar
• Yatırım maliyeti düşüktür.
• Ağır sanayi de zorlu zemin şartlarında akülüye göre daha rahat çalışabilir
• Yoğun hava şartlarına daha fazla dayanıklıdır.