Hayatımızda e-ticaret hacminin büyümesiyle faaliyeti oldukça artan lojistik depo alanlarının kronik sıkıntısı, kira ücretlerinde yaşanan büyük artışlar oldu.
Emlak sektörü mümkün olan en kısa sürede pazara yeni alanlar bulabilmek için çabalarken, Covid'in ardından tedarik zincirlerinin daha fazla yeniden yapılandırmaya ihtiyaç duymasına sebep oluyor.
Ancak, her ne kadar depo alanı ihtiyacı devam etse de, birçok lojistikçinin ve intralojistik sistem planlayıcısının sahip oldukları alanları olabilecek en maksimum düzeyde kullanmaktan başka seçeneği bulunmuyor.
Bir Dar Koridor Ekipmanını seçmek, işletmelerin baktığı bir seçenektir, bu kamyonlar (yükün boyutuna bağlı olarak) 1,6 metreye kadar dar koridorlarda çalışır. As a result, VNA solutions offer a higher density of storage than conventional wide-aisle warehouse layouts. Indeed, it is not unusual for a VNA pallet racking system to occupy as little as 50 per cent of the space taken up by traditional pallet racking. This ability to literally double the number of pallets a warehouse can store brings obvious financial benefits.
Furthermore, ongoing developments in VNA forklift truck technology mean that trucks can now operate at lifting heights that, in the fairly recent past, only stacker cranes could reach, while the speed at which VNA machines can safely travel between picking locations within the aisles continues to increase which means efficiency is optimised.
Sadece çok dar koridorları olan lojistik operasyonlar için harika olsa da VNA Ekipmanlara geçiş her depo veya işletme için doğru olmayabilir. Her uygulama ayrı ayrı analiz edilmelidir.
Kullanılan paletlerin tipleri ağırlıkları dışında dikkate alınması gereken birçok faktör vardır. Örneğin, rafların değiştirilip dar koridor ekipmanına göre yeniden yapılandırılması, tavan fıskiyelerini veya diğer yangından korunma, aydınlatma, ısıtma vb. gibi unsurların değişmesine sebep olabilir
Dar koridor ekipmanları için yapılan yatırımın geri dönüş değerlendirmesi, ilgil iekipmanın ömür boyu amortisman maliyetine atılması önemlidir. Başlangıçta bazı alternatif seçeneklerden daha pahalı olsa da bu ekipmanlar, diğer ekipman parkının sayısının azalmasına ve ekipmanların hasar maliyetlerinindüşmesine ve daha uzun ömür beklentisi dahil olmak üzere bir dizi maliyet tasarrufu sağlar.
Daha fazla paletin veya malzemenin daha küçük bir alanda depolanmasına izin verecek şekilde yapılandırılan yüksek yoğunluklu palet rafları, kulağa yalnızca daha büyük depolar içinmiş gibi gelebilir, ancak sistemler her boyuttaki depolama birimi için tasarlanabilir.
Yüksek yoğunluklu palet rafı seçenekleri şunları içerir: Double deep raflar, drive-in raflar, shuttle (mekik) için uygun raflar.
Bu arada, adından da anlaşılacağı gibi, drive-in rafları, forkliftlerin paletleri yerleştirmek ve almak için raf içindeki boşlukların içerisine girmesine izin verirken, palet mekik rafları, paletleri raf küpü içindeki farklı konumlara aktarmak için motor destekli mekikler kullanır.
Toyota'nın yarı otomatik RadioShuttle teknolojisi, paletlenmiş yükleri bir raf sistemi içinde otomatik olarak yerleştirir veya alır. Bu, koridorlarda ilk giren ilk çıkar (FIFO) modelinde çalışan ekipmanlar tarafından yüklerin bekleme noktası içine konulmasına ve depolama küpünden alınmasına izin verir. Optimum esneklik için her mekik gerektiği gibi raf içinde şeritler arasında hareket ettirilebilir.
Modern depolama, sahip olduğunuz alanı en üst düzeye çıkarmakla ilgilidir ve depolama kapasitesinin her bir metrekaresinden en iyi şekilde yararlanmak için sekterden gelen talepler ve artan baskı, VNA veya RadioShuttle gibi depolama çözümlerinin kullanımını arttırmıştır. Çeşitli şirketler için son derece cazibeli ve talep gören bir intralojistik yöntemi haline gelmiştir.