Çok Dar Koridorda (Very Narrow Aisle) çalışan ekipmanlar, özellikle yüksek yoğunluklu depolarda ve dağıtım alanlarında ikmal ve sipariş toplama için tasarlanmıştır. Yüksek yoğunluk, koridor genişliğini daraltarak daha fazlasının depolanabileceği anlamına gelir ve depolama alanını maksimize etmeye yardımcı olur. Toyota VNA serisinin çoğu mafsallı (belden kırmalı) bir şasi ile gelir ve bu seri, mükemmel stabilitesi ve manevra kabiliyeti ile çok dar koridorlarda çalışmak için mükemmeldir.
Dar koridorlarda ekipman kullanmak ve yüksek yerlere çıkmak göründüğü gibi kolay bir iş değildir. Bu zorlu uygulamalarda çalışırken operatörlerin uygun şekilde eğitilmesi gerekir. Neyse ki, vardiyaları boyunca onları destekleyecek çeşitli ekipmanlarımıza ve özelliklerine güvenebilirler.
Kişisel Koruma Sistemi (PPS), ekipmanın yolunda bir engel bulduğunda tamamen durmadan önce yavaşlayarak kontrolü sürücüden devralmasını sağlayan bir özelliktir. PPS, biri aracın önünde ve biri arkasında olmak üzere iki güvenlik tarayıcısından oluşur.
Özellikle yüksek irtifada çalışırken, sürücünün aşağıdaki zemini sınırlı açıyla görebilir. Ekipmanın önündeki tarayıcı, operatörün koridorda olası çarpışmalardan kaçınmasına yardımcı olmak için 2 bölge, bir uyarı bölgesi ve bir durma bölgesi oluşturur.
Sürücü ergonomisi bu ekipmanlarda çok büyük bir önceliktir. Operatörler araçlar üzerinde çok fazla saat geçiriyorlar. Rahat bir koltuk ve renkli dokunmatik ekranlı kontrol sistemleri, Toyota'nın VNA ekipmanlarını çalıştırmayı oldukça keyifli hale getiriyor. Operasyon öncesi entegre kontrol sistemi ve akıllı çalıştırma özellikleri kolay ve güvenli bir başlangıç sağlar. Üretkenliği artırmak ve güvenli çalışmayı garanti etmek için mevcut deponun durumuna dayalı birçok bilgi ekipman tarafından toplanmaktadır.
Kompakt sürücü bölmesi, operatörlerin ekipmana kolayca binip inmelerini ve isterlerse ayakta isterlerse oturarak çalışmalarını sağlayarak üretkenliklerini artırır.
BT Vector serisinde kabini ve yükü kaldırmak için ihtiyacı olduğu enerji, Toyota'nın Gelişmiş Kaldırma Sistemi (ALS) ile %35'e kadar azdır. Yakıt deposunun bir hidrolik silindire bağlı olduğu dengeli bir kaldırma sistemi, tamamen kapalı bir sistemi oluşturur. Hassas elektronik kontrol sistemleri de, kesintisiz ve sorunsuz çalışmayı garanti eder.
Enerjiye dönüştürülen Nitrojen, kabin alçaltılırken sıkıştırılarak basınç oluşturur. Sıkıştırılmış gaz olarak depolanan enerji daha sonra bir sonraki kaldırma hareketine yardımcı olmak için kullanılır. Sonuç olarak, hidrolik kaldırma motoru yükün kendi ağırlığından biraz daha fazlasını kaldırmak için çalışarak enerji tasarrufu sağlar. Nitrojen gazının genleşmesi sayesinde çatal taşıyıcı ve asansör kaldırılır.
Toyota'nın Dar Koridor Ekipmanları, eğer raflardaki palet konumları ekipmana yüklendiği taktirde kendisini programlayarak A noktasından B noktasına en uygun rotayı hesaplar ve en etkili rotayı kullanır. BT Vector, düşük bir yükseklikte daha hızlı ve yüksek bir yükseklikte daha yavaş giderek sürüş hızını ayarlar. Bu, daha yalın bir operasyon, azaltılmış indirme kaldırma (döngü) süreleri ve önemli ölçüde geliştirilmiş üretkenlik ile sonuçlanır.
Toyota'nın VNA ekipmanları, koridor gösterge mıknatısları sayesinde seyir hızını ayarlayabilir. Koridor içi kontrolün çok önemli olduğu bu istiflemelerde ekipman, koridorun her iki ucunda ya da koridorun ortasında zemine monte edilen mıktanıslar yöntemi ile hızı güvenli bir seviyeye çeker. Koridor sonundaki mıktatıslar, AEB (koridor sonu freni) ve AES (koridor sonu yavaşlama) gibi aksiyonları makineye iletmeyi sağlar.
Toyota BT Vector VNA serisi, çatı kirişleri ve havalandırma bacaları gibi farklı yerel bina kısıtlamalarına uyum sağlayarak güvenliğe öncelik verir. Bu, ekipmanın bölgelere ayırma sistemi özelliiği sayesinde yapılır: VNA ekipmanındaki sensörler, koridor boyunca yayılmış RFID etiketleriyle iletişim kurar.
Toyota paket çözümleri
Müşterimiz, ofis malzemeleri, hizmetleri ve çözümlerinin toptan dağıtımında Avrupa'nın ana oyuncularından biridir. Projelerinde başından sonuna kadar destek verebilecek bir iş ortağı istediler. Firmanın Tedarik Zinciri Direktörü Romain Thénard şunu kabul ediyor: "Bizim işimiz siparişleri hazırlamak, şantiye inşasındaki tüm teknik unsurları tanımlamak değil. Bunu yapacak mühendislik yeteneklerimiz yok. Toyota bize projenin tasarım, tanımlamaları, uygulaması ve yürütmesi konularında ciddi anlamda yardımcı oldu.”