Müşterimiz, Norveç'teki en büyük ikinci perakende firmasıdır. Gardermoen'deki merkezi depoya ek olarak, Stavanger, Bergen, Trondheim ve Tromsø şehirlerinde de bölgesel depoları vardır. Trondheim'daki depo yaklaşık 30.000 m²'dir ve 300'den fazla mağazaya malzeme sağlar. Alan, mal kabul, meyve ve sebze, dondurma alanı, soğutma alanı, kuru gıda bölümü, boşaltma alanı ve geri dönüşüm istasyonu olarak ayrılmıştır. Depoya ortalama olarak günde 2.500 palet geliyor, 65.000 paket toplanıyor ve 3.000 palet sevk ediliyor.
Firmanın Lojistik Müdürü, "Üç yıl önce, iç taşımalarımızı otomatikleştirmenin olanaklarını değerlendirmeye başladık" diyor. "Tüm seçenekleri değerlendirdik ve kendimize herhangi bir sınırlama koymadık. 1 haftada A noktasından B noktasına taşınan toplam 17.500 palet tespit ettik ve bunların 3.000 tanesini otomatikleştirerek sürece başladık" diye devam ediyor. "Tedarikçi olarak Toyota markasını seçtik, çünkü onlar bize en doğru teklifi sundular. Ardından, yaklaşık iki yıllık bir yatırım geri dönüşümü olacak şekilde planlamalar tamamlandı." diyor.
Toyota Proje Müdürü ise süreçle ilgili; "Bir AGV projesinde başarılı olmak için, tüm görevleri yerine getirecek otomatik yönlendirmeli ekipman sayısını doğru hesaplamak için olası tüm taşımaların haritasını çıkardık ve Toyota olarak bizim için çok etkili bir sonuç ortaya çıktı." diyor.
Bunun gibi bir otomasyon projesinde sadece AGV donanımı için bütçe değil, IT (Bilgi işlem teknolojileri) kaynakları da çok önemlidir.. Firma yetkilisi; "Bir AGV ekipman, tamamen bir sistem tarafından yönetilir ve daha önce biz buna sahip değildik", diyor. F<irmanın yeni bir WMS (Depo Yönetim Sistemi) almamaya karar verdiğini, buna kaynak aktarmak yerine tarayıcı portalında çalışırken ekipmanlara nereye gideceklerini söyleyerek şirketin SAP'sinin işlevselliğini genişletmeye karar verdiğini ekliyor. "Gönderilecek malzemeler için artık kayıp zamanları sıfırlayan ve pikleri azaltan, sürekli malzeme akışını iyileştiren iyi bir sistemimiz var." diyor.
Ekipmanların birincil görevi, haftada yaklaşık hazırlanmış 3.000 paleti taşımaktır. Autopilot ekipmanlar, mal girişinde malzemeleri alır, bir tarayıcı portalından geçirir ve boşaltma alanına gider. AGV üzerindeki değişen renkler, etkinleştirilen görevlerin tüm çalışanlar tarafından kolayca anlaşılabilir olmasını sağlar.
Firma yetkilisi, beş otomatik güdümlü aracın çalışmasının olası bir kaosu sınırlamak için oldukça fazla planlama gerektirdiğinin farkında idi. Depoda 210'un üzerinde forklift ve ekipman çalışıyor, dolayısıyla başlangıçta operatörler doğal olarak, bu yoğun operasyonda kendi kendine çalışan araçlar konusunda oldukça çekingen davrandılar. Zamanla forklift sürücüleri, AGV'lerin sürüş düzenini ve davranışını öğrendi. Sonuç olarak AGV'ler, bir operatörle çalışan bir ekipmanların içerisinde güvenli bir şekilde sabit rotalarında serbestçe ilerliyorlar.
AGV uzmanları, günlük olarak Autopilotlarla çalışılabilmesi ve onlara görev atayabilmesi için çalışanları sürekli eğitti. Böylece çalışanlar onları sahiplendi ve onları bir araç olarak kabul etti. Çalışanlar, AGV'lerin, işlerinde herhangi bir engele yol açmadığını ve hatta yoğun dönemlerde geçici işçi çalıştırma ihtiyacını tamamiyle ortadan kalktığını tespit ediyorlar.
Trondheim'daki depoda çalışan o kadar çok Toyota ekipman var ki, Toyota'nın işletmede kendi teknisyenleriyle hizmet verdiği bir atölyesi dahi var. Toyota'nın Otomatik Pilotlu ekipmanları standart ekipmanlar baz alınarak üretilir ve normal teknisyenlerin servis konusunda rahatlık müdehale edebilmesi mümkündür. Firma lojistik müdürü, şirket yönetiminin AGV'lere büyük ilgi gösterdiğini belirtiyor ve "Otomatik ekipmanların yeterli kapasitesi ve kaldırma yüksekliği sayesinde, olası değişikliklerde bu araçlara ek görevler verme esnekliğine de sahibiz." diye ekliyor.