Toyota Felsefesi

Toyota kültürünün özü, Toyota ilkelerini kendi ruhunun bir ispatı olarak tanımlayan kurucusu Sakichi Toyoda' dan gelmekte ve nesiller boyunca aynı şekilde aktarılmaktadır. Toyota Lideri olmak, bu ilkeleri anlamak ve günlük işiniz için bir rehber ve ilham kaynağı olarak kullanmak anlamına gelir. Toyota Felsefesinin 5 değeri, bu ilkelerin özünü temsil eder.

Meydan Okuma (Challenge)

Uzun vadeli bir vizyonu sürdürmek ve bu vizyonu gerçekleştirmek için gereken cesaret ve yaratıcılıkla tüm zorlukların üstesinden gelmek.

Kaizen (Devamlı Gelişme)

Hiçbir süreç mükemmel olarak kalamaz, bu yüzden her zaman iyileştirme için bir yol vardır.

Genchi Genbutsu (Git ve Gör)

Doğru kararlar almak, fikir birliği oluşturmak ve hedeflere ulaşmak için gerçekleri bulmak üzere kaynağa git.

Saygı

Toyota başkalarına saygı duyar, başkalarını anlamak için her türlü çabayı gösterir, sorumlulukları kabul eder ve karşılıklı güven oluşturmak için elinden gelenin en iyisini yapar.

Takım Çalışması

Toyota, kişisel ve profesyonel gelişimi teşvik eder, gelişim fırsatlarını paylaşır ve bireysel ve ekip performansını en üst düzeye çıkarır.

Kaizen, her üyeye rollerinde değişiklik yapma gücü verir ve bu da şirkette iyileştirmeler sağlar. 

Geri dön "Toyota Yalın Akademi >>

Pusuladaki Gerçek Kuzey- Nihai vizyona doğru

True North (Pusuladaki Gerçek Kuzey) konsepti nihai vizyon anlamına gelir ve müşterilerimizle birlikte çalışırken buna ulaşmak için gösterilen çabayı ifade eder. Gerçek kuzey vizyonunu takip ederken temel odak, yapabileceklerinizden ziyade, yapmanız gerekene meydan okumaktır. Toyota Üretim Sistemi (TPS-Toyota Production System) gerçek kuzey vizyonunu, aşağıdaki 4 temel unsurda özetlemiştir:

İnsanlara Saygı ve Güven – Bu bir Kaizen kültürüdür. Her zaman önce güvenlik ama aynı zamanda tüm personeli süreçleri ve organizasyonu sürekli iyileştirmeye dahil etmektir.

Sıfır Kayıp – Müşteri memnuniyetini sağlamak ve kusurları düzeltmeyle ilişkili israfı önlemek için sürecin her adımında kaliteli çalışmadır.

Talep doğrultusunda aksiyon – Just in Time (o anda), üretimde gereksiz israfı ve atıl malzemeyi engelleyen, gelen talebe göre üretim sürecine odaklanan sistemdir.

100% katma değer yaratmak – Müşterilerle birlikte kazanılan tecrübeler en merkezi noktadadır. Süreçleri sürekli iyileştirmek ve gecikme veya içiçe geçmiş bileşenler olmaksızın ürüne gerçek değer katarak israfı ortadan kaldırmak ve nihayetinde değeri en üst düzeye çıkarmaktır.

Toyota Material Handling, kendi Gerçek Kuzey vizyonunu, 'Sıfır Kayıp (Zero Muda) - Kusursuz mal için doğru akış ile israfa son' olarak tanımlamıştır. Sıfır Kayıp vizyonu ile, müşteriyi her zaman merkeze koyar ve "üretilen her şeyde yüksek kalite" temel yaklaşımını esas alır.

Muda, Japonca bir terimdir ve birçok sebeple oluşan "kayıplar" anlamına gelir. Kayıplar, aşırı üretim ve gereğinden fazla hareket (transfer), gereksiz envanter (stoklama), aşırı detaylar ve süreçler ile oluşur ve nakliyedeki kayıplarla birlikte ciddi bir gecikme ile sonuçlanır. Toyota kendi operasyonlarında "muda"yı ortadan kaldırmayı ve benzer hedeflere ulaşmak için müşterilerle birlikte çalışmayı beniimsemiştir.