Toyota Tasarım ekibimiz, yaklaşık beş yıldır ultra temiz ve yüksek verimliliğe sahip dizel (1ZS) ve LPG (4Y-ECS) yakıt motorların geliştirilmesi üzerinde çalışıyor ve motorlar sadece bizim tarafımızdan tasarlanmıyor – aynı zamanda onları üretiyoruz!
Satış Eğitimi ve Ürün Geliştirme Müdürümüz Sam Gray şunları söyledi: "Toyota, kendi endüstriyel motor yelpazesini tasarlama ve üretme konusunda mühendislik uzmanlığına ve pazar taahhüdüne sahip çok az sayıda forklift üreticisinden biridir. Diğerleri motor geliştirmenin kilit yönünü dış kaynak olarak kullanmayı tercih ederken, Toyota forklift motorlarını kendi bünyesinde geliştirmekten ve üretmekten gurur duyuyor.”
Kısmen bir dizel partikül filtresinin (DPF) dizel motora entegrasyonu ve LPG'li forkliftler için de üç kanallı katalitik egzoz sisteminin kullanıma sunulması sayesinde karbon monoksit, hidrokarbon, partikül madde ve nitrojen oksit emisyonlarının tümü önemli ölçüde azaltılmıştır. .
Aslında, hem dizel hem de LPG yakıtlı Tonero Stage 5 forklift serilerinden kaynaklanan emisyonlar artık o kadar minimumdur ki, Avrupa Komisyonu tarafından karayolu dışında kullanılan mobil makineler için belirlenen Stage 5 emisyon standartlarından (NRMM) çok daha düşüktür.
Yeni seri aynı zamanda son derece yakıt tasarrufludurgiderlerinde önemli bir azalmaya yol açar. Maliyet tasarrufları, bir forkliftin kullanım ömrü üzerinden hesaplandığında özellikle etkileyicidir.
Üretkenlik söz konusu olduğunda, Toyota Tonero Euro 5 motorlu serisi, kullanıcıların maksimum çalışma süresinden faydalanmasını sağlamak için tasarlanmıştır. Örneğin, forkliftler asgari düzeyde bakım gerektirirken, servis aralıkları artırılmıştır ve bakım çalışmalarının yapılması gerektiğinde, Tonero'nun yeni, yalın tasarımı, mühendislerin hayati bileşenlere hızlı ve kolay bir şekilde erişmesini sağlar. Servisin hızlı müdehalesi demek forkliftin beklemede kaybettiği zamanın minimize edilmesi demektir.
Çalışma süresi, dizel partikül filtresinin otomatik yenileme özelliğiyle daha da artırılır, bu da DPF servis aralıklarının daha fazla çalışma saatlerine kadar uzun olduğu anlamına gelir. LPG motorlu Tonero Euro 5'de kullanılan üç kanallı katalitik egzoz sistemi ise bakım istemeyen bir parçadır.
Tüm Toyota modellerinde olduğu gibi, yeni Tonero serisi de olağanüstü bir sürüş kolaylığı sunar. Düşük gürültü ve vibrasyon, operatörünün vardiyası boyunca rahat kalmasına yardımcı olurken, ergonomik olarak konumlandırılmış kumanda kontrolleri ile birlikte yeni basit ve sezgisel ön panel ekranı, operatör verimliliğine ve işin üretkenliğine ek bir destek sağlamak için bir araya geliyor.
Yeni Stage V (Euro 5) motoru, Toyota'nın yakın zamanda güncellenen ve geliştirilmiş Tonero HST hidrostatik IC motorlu arka ağırlıklı forklift ailesi tarafından sunulan olağanüstü performans düzeylerinin anahtarlarından biridir.
Güçlü hidrostatik LPG ve dizel motorlar sorunsuz aktarma organları, hızlı ivmelenecek şekilde tasarlanmış ve forkliftin hareket yönünü hızlı ve akıcı bir şekilde ileriden geriye doğru değiştirmesine imkan tanıyacak şekilde üretilmiştir. Toyota Tonero HST serisini çok fazla manevra işi içeren yoğun operasyonlar için ideal hale getirir ve büyük hacimli malzemelerin hızlı, verimli ve güvenli bir şekilde yüklenmesi ve boşaltılması gereken yerlerde rahatlıkla kullanılmaktadır.
Toyota'dan Sam Gray sözlerini şöyle bitiriyor: "Yeni Tonero ve Tonero HST modelleri, kalite, sürülebilirlik ve güvenlik açısından müşterilerin gereksinimlerini karşılayan birçok yeni özellik ve iyileştirme içeriyor. Toplam sahip olma maliyetini en aza indiren daha düşük emisyon seviyelerine sahip, giderek daha verimli hale gelen içten yanmalı motora sahip forkliftler geliştirmeye devam etmek için çalışıyoruz.”